EFWJC
Navigare
· Căutare
Simtex
certificat iso
Ceas
CFI Supporter
I like this!
Strongly Recommend

Show this button
on Your site

CFI România

Use the code below
to show the button

Thank you. B-)
BNR
Curs Valutar BNR
Convertor Valutar
Mocanita din Apuseni, repusa in circulatie
Romania Libera, Judetul Alba
Trenul pe sine inguste a circulat pe o distanta de 12 kilometri, intre Abrud si Campeni
"Mocanita", garnitura de tren care facea pana in 1997 legatura intre orasele Abrud, din judetul Alba, si Turda, din judetul Cluj, a circulat, din nou, la sfarsitul saptamanii trecute, la initiativa omului de afaceri austriac Georg Hocevar.
Acesta a cheltuit in ultimii ani o suma importanta de bani pentru a reabilita linia de cale ferata ingusta pe tronsonul Abrud - Campeni. Periodic, Georg Hocevar pune in functiune mocanita, calatorii interesati avand posibilitatea sa circule aproximativ 12 kilometri, cu doua vagoane de epoca tractate de o locomotiva cu aburi.
Distanta este strabatuta in mai mult de o ora, timp in care pot fi admirate frumusetile naturale ale Muntilor Apuseni. Administrator al societatii "Calea Ferata Ingusta" SRL Brad, austriacul Georg Hocevar, a spus ca garnitura de tren si locomotiva cu abur care circula in Apuseni au fost construite in anul 1957 si au fost reconditionate de firma sa.
"O data pe an, aducem locomotiva si vagoanele aici sa aratam, pentru cei care decid pentru viitorul zonei, ca linia respectiva inca mai exista si poate fi folosita pentru scopuri turistice", a spus omul de afaceri austriac.
Primarul municipiului Abrud, Tiberiu Ratiu, a declarat, la randul sau, ca Mocanita, va circula intre localitatile Abrud si Campeni, in cadrul unor actiuni de agrement. "Cursele se vor desfasura dupa programul pe care il avea Mocanita acum cateva zeci de ani, cand era in circulatie.
Garnitura va avea in componenta si un vagon-restaurant, iar calatorii vor fi delectati pe traseu cu melodii celebre, interpretate de o orchestra", a spus primarul din Abrud.
Constructia liniei inguste de cale ferata dintre Turda si Abrud a inceput in 1891 si s-a terminat in 1912. Linia avea patru gari si 21 de halte, dar oprea pe traseu oriunde era nevoie. Traseul nu a mai fost folosit de CFR din 1997. Ministrul Transporturilor de atunci, actualul presedinte Traian Basescu, a semnat pentru inchiderea liniei din motive de rentabilitate.
In ultimii ani, Consiliul Judetean Alba a initiat demersuri pentru salvarea acestui bun de patrimoniu national. S-a reusit includerea Mocanitei pe lista monumenteleor istorice, ceea ce a permis salvarea tronsonului de cale ferata de la topit. Potrivit planurilor Consiliului Judetean Alba, Mocanita ar urma sa devina un trenulet de agrement, una dintre atractiile Muntilor Apuseni.
Planurile prevad ca linia sa fie concesionata, iar in apropierea statiilor sa se dezvolte pensiuni turistice. Deocamdata, acest plan este destul de greu de pus in aplicare datorita lipsei investitorilor.
Comentarii
#1 | silviamccarr la October 19 2010, 17:19:49
Hi there, I dont know if I am writing in a proper board but I have got a problem with activation, link i receive in email is not working... [url=http://www.cfi.ro/?e3366c4634e76e4d267b046dfdd]keyword[/url],
Postează un comentariu
Te rog conectează-te pentru a posta un comentariu.
Evaluări
Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

Nu au fost postate evaluări.
SIMTEX
Memoreaza
Bookmark and Share
Meta Tags
Covasna Comandau Moldovita Brad Campeni Abrud Criscior Hunedoara cfi cale ferata sina traseu turism locomotiva vagoane vagon tren ferata ingusta diesel curent mina confectii metalurgie transport logistica finisaje tamplarie

Translate
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă
Pagină generată în 0.01 secunde 674,884 vizite unice